"מהפכה": צה"ל חושף את הטנק המתקדם בעולם; 'הברק'

קובי פינקלר No Comments on "מהפכה": צה"ל חושף את הטנק המתקדם בעולם; 'הברק'

הטנק המתקדם, שמכונה "ברק" ופותח במשרד הביטחון, יכלול בין היתר יכולת חשיפת אוייב טובה יותר – כשגם ה-AI בתמונה. בתוך הטנק, שכבר החל להיקלט בצה"ל, יהיו מסכי מגע מתקדמים שיאפשרו לתפעל אותו בקלות, והוא יוכל להעביר מודיעין בזמן אמת בין הזרועות ולסגור מעגלי אש תוך זמן קצר. השר גלנט: "קפיצת מדרגה יוצאת דופן"

צילום: דוברות צה"ל ומשרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהודעה נכתב כי הטנקים החדשים, שפותחו בזרוע היבשה, חיל השריון וחטיבת "עקבות הברזל" (401) וכוללים מערכות של אלביט, רפאל והתעשייה האווירית נקלטו החודש בגדוד הבוקעים שבחטיבת עקבות הברזל. למפקד הטנק תהיה היכולת להיות בתוך הכלי – מבלי להוציא את הראש החוצה. הכלי החדש יכול גם לשגר רחפני תקיפה, ונטרול ירי נ"ט.

עוד כולל ה"ברק" מסכי מולטי-טאצ', בקרי תפעול מתקדמים, והתאמה למצבי לחימה משתנים ושרידות משופרת. זו, כך מבטיחים בצבא, רק רשימה חלקית של יכולות הטנק.

"יכולות החשיפה, התפעול והעיבוד בברק יהוו מהפכה של ממש בשדה הקרב. המפקד יצויד בקסדת לחימה מפיתוח 'אלביט מערכות', בדומה לקסדות טייסים, שתציג על המשקף את כל נתוני הלחימה הרלוונטיים, כשהם מעוגנים על מרחב הלחימה. המערכת תאפשר סריקה של 360 מעלות בהזזת ראש ואיתור מטרות בזמן אמת", הוסיפו בדובר צה"ל.

play-sharp-fill

לכל אלה יתווספו גם כוונת טנק ותותחן משופרות בעלות יכולות תצפית מתקדמות, עם צלב משופר. מדובר ביכולות חדשות שיאפשרו לצוות הטנק בין היתר גם להתמגן באופן טוב יותר לכל אורך הלחימה. זאת, בין השאר בזכות מערכת ההגנה המתקדמת 'מעיל רוח' מתוצרת רפאל, שתפקידה להתמודד עם טילי הנ"ט. גם יכולות האש של הטנק עברו שדרוג משמעותי.

טנק הברק, שהחלו לחשוב עליו עוד בשנת 2015, יוכל להפיק ולמצות מידע במהירות תוך שהוא מעביר אותו למכלולי תקיפה כחלק מבנק המטרות. עוד אומרים בצבא שתהיה לו יכולת להעביר מודיעין בזמן אמת בין הזרועות. לשם כך, הוא צויד בתשתית סנסורים רחבה, שתאפשר לו לשלוט בשטח בצורה עמוקה יותר, לרכוש מטרות בסביבה ולסגור מעגלי אש בזמנים קצרים ומדויקים. "הוא יצויד ביכולות קישוריות מתקדמות לטנקים וכלי לחימה נוספים בשדה הקרב. טנק הברק יצויד גם במסכי מגע, בדומה למכשירי סמארטפון ושימוש באפליקציות ייחודיות בתפעול פשוט לדור המתגייסים, שיאפשרו תפעול קל ונגיש לצוות הטנק".

play-sharp-fill

שר הביטחון, יואב גלנט: ״כמה סמלי שבימים בהם אנו מציינים חמישים שנה למלחמת יום הכיפורים, ולקרבות הגבורה שניהלו במהלכה לוחמי השריון בהגנה על ארצנו, אנו מקבלים הוכחה נוספת לרלוונטיות ולעוצמה של הטנק כגורם יסודי ומכריע בתמרון היבשתי. העידן החדשני שמביא איתו טנק הברק לצה״ל הוא קפיצת מדרגה יוצאת דופן וכן ביטוי מובהק ליכולות הטכנולוגיות אשר שבות ומבטיחות בכל פעם מחדש את יתרונו האיכותי של צה״ל – בהגנה ובהתקפה. הערכה רבה למהנדסי ומהנדסות מנת״ק, זרוע היבשה וכלל אנשי. מקצוע המעולים השותפים במשימה״.

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר: "בפיתוח הברק מציבה ישראל רף מצוינות טכנולוגית גבוה ביותר. טנק מערכה שהוא בפועל מערכת נשק ייחודית, המבוססת על מערך חישה איכותי, מנועי בינה מלאכותית וממשק תפעול מותאם ואינטואיטיבי. הברק תוכנן מתוך תפיסה אחרת, של אנטי-שבירות, במטרה לתת בידי לוחמי צה"ל יכולת עם גמישות מובנית, שתאפשר להם לנצח בכל מתארי הלחימה. אני גאה בגאונות הפיתוח ועוצמת המחויבות של אנשי מנת"ק, אמל"ח זרוע היבשה ושל התעשייה הביטחונית הישראלית, שאין שני לה בעולם ומבקש לברך את לוחמי השריון בברכת עלו והצליחו, כי ברור גם לנו, מפתחי הרק"מ, כי היום, כמו בעבר, זהו האדם בטנק שינצח".



0 תגובות